به پرو تبلیغ خوش آمدید

معرفی انواع بیمه های سامان

امنیت، یکی از مهمترین نیازهای هر فردی است که در طول تاریخ برای همه اهمیت داشته است. انسان همیشه در جستجوی راه ها و روش هایی بوده است تا بتواند ضریب امنیت مالی و جانی خود را افزایش دهد و خطرات و زیان های ناشی از حوادث عمدی و غیرعمدی و اتفاقات طبیعی را کاهش دهد.

این نیاز باعث به وجود آمدن صنعتی به نام بیمه در قرن 15 میلادی شد. صنعتی که اساس و پایه آن عدم قطعیت زندگی و وجود ریسک و تلاش صاحبان صنعت و مردم برای مدیریت این خطرات است.

بیمه چیست؟

اولین سوالی که در ذهن پدید می آید این است که بیمه چیست؟ بیمه نوعی سازوکاری قانونی است که براساس آن یک شرکت بیمه گر تعهد می نماید که در ازای دریافت هزینه ای مشخص، زیان های احتمالی بیمه گذاران در یک زمینه خاص در محدوده زمانی مشخص را جبران کند.

استفاده از خدمات صنعت بیمه باعث فواید و مزایای مختلفی می شود که مهمترین آنها عبارت است از: محافظت از فرد و خانواده او، کاهش فشارها و استرس در زمان بروز سختی ها و دشواری ها، دستیابی به امنیت مالی و آرامش ذهن.

بیمه در ایران

سابقه تشکیل بیمه در ایران به دوران سلطنت رضاشاه باز می گردد. تا پیش از سال 1314 تنها شرکتهای بیمه خارجی در ایران فعال بودند. اما در این سال اولین شرکت بیمه ای با مالکیت ایرانی تاسیس شد. اگرچه تا این لحظه این شرکت تنها شرکت بیمه دولتی موجود در ایران است، اما در حال حاضر در حدود 25 شرکت بیمه خصوصی در کشور فعال هستند.

بیمه سامان

از جمله بزرگترین و موفق ترین شرکت های بیمه خصوصی که با راهکاری نوین و پیشگامانه خود توانسته به موفقیت های بزرگی در عرصه صنعت بیمه دست پیدا کند، شرکت بیمه سامان است. این شرکت فعالیت خود را از سال 1383 آغاز کرد.

بیمه سامان در حال حاضر با بیش از 1100 نماینده فعال در سراسر کشور، یکی از فعال ترین شرکت های بیمه ای کشور است. گواه این مدعا کسب رتبه نخست این بیمه در زمینه صدور بیمه درمانی سامان در سال های 1396 و 1397 است.

خدمات بیمه سامان

شرکت بیمه سامان در حال حاضر انواع مختلفی از بیمه های سامان را به مشتریان خود عرضه می کند. این بیمه ها گستره وسیعی از خدمات و حوزه های فعالیتی، صنعتی و اجتماعی را شامل می شود.

از جمله بیمه های ارائه شده توسط شرکت سامان می توان به بیمه درمانی سامان، بیمه باربری سامان، بیمه مسافرتی سامان، بیمه حوادث سامان، بیمه اتومبیل (شخص ثالث و بدنه) سامان، بیمه عمر سامان و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

در ادامه تعدادی از این بیمه ها را به صورت مفصل تر معرفی می کنیم.

بیمه درمانی سامان

بیمه درمانی سامان، انواع و مزایا

بیمه درمان یا همان بیمه تکمیلی سامان، نوعی از خدمات بیمه است که وظیفه آن جبران هزینه های ناشی از خدمات درمانی و پزشکی است. خدمات بیمه درمانی سامان در سه گروه انفرادی، خانواده و گروهی ارائه می شود.

البته هر فرد متقاضی بر اساس سطح پوشش درخواستی و همچنین توان مالی خود برای پرداخت حق بیمه، می تواند طرح های بیمه ای مختلف ارائه شده توسط بیمه سامان مانند طرح بیمه تکمیلی عقیق سامان یا طرح بیمه تکمیلی وصال سامان و یا طرح های مشابه ای را انتخاب کند.

بیمه درمانی سامان در ازای دریافت مبلغ مشخص و به نسبت کمی، جبران هزینه های مختلف پزشکی مانند هزینه های بستری، عمل های جراحی، ویزیت، دارو، آزمایشگاهی و بسیاری موارد دیگر را بر عهده دارد. به این ترتیب این بیمه در شرایط کنونی که هزینه های پزشکی و درمانی به صورت روزانه در حال افزایش است، کمک بزرگی به معیشت خانوار می کند.

بیمه مسافرتی سامان

بیمه مسافرتی سامان، انواع و مزایا

یکی از انواع بیمه های ارائه شده در شرکت بیمه سامان، بیمه مسافرتی سامان است. مسافران خارج از کشور با خرید این بیمه نامه از خود دربرابر بسیاری از ضرر وزیان ها و خطرات بالقوه مالی در زمان مسافرت به خارج از کشور محافظت می کنند.

بیمه مسافرتی سامان انواع مختلفی از بیمه های مسافرتی مانند بیمه سفر تفریحی، بیمه سفر تجاری، بیمه سفر دانشجویی، بیمه سفر ورزشی و مانند آنها را ارائه می کند که هر مسافر بر اساس نیاز خود می تواند یکی از آنها را تهیه کند. علاوه بر این دو طرح بیمه مسافرتی جدید هم در مجموعه بیمه مسافرتی سامان وجود دارد که جبران هزینه های ناشی از کرونا ویروس در مقصد سفر را تضمین می کنند.

بیمه سامان با خدمات ارتباطی 24 ساعته فارسی زبان به تمام نقاط دنیا، هزینه های اضطراری پیش آمده در سفر مانند هزینه های بیماری، آسیب های فیزیکی، اورژانس دندانپزشکی، هزینه های گم شدن یا تاخیر در دریافت بار، هزینه های مرتبط با فوت مسافر، هزینه های مشاوره های حقوق در کشور مقصد و بسیاری دیگر از هزینه های اضطراری و پیش بینی نشده سفر را پوشش می دهد.

بیمه عمر سامان

بیمه عمر سامان، انواع و مزایا

یکی از مهمترین و محبوب ترین خدمات بیمه ای ارائه شده توسط شرکت بیمه سامان، خدمات بیمه عمر سامان است که با عنوان بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان هم شناخته می شود. منظور از بیمه عمر، آن دسته از خدمات بیمه ای است که تلاش دارد تا هزینه های مرتبط با افزایش سن، از کار افتادگی، فوت، بازنشستگی و موارد مشابه را تامین کند.

از مهمترین ویژگی ها و مزایای که بیمه عمر سامان در اختیار مشتریان خود قرار می دهد این است که این مشتریان می توانند با پس انداز ماهیانه یا سالیانه اندک، علاوه بر پس انداز از امکانات مختلف بیمه عمر استفاده کند. از جمله این امکانات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان استفاده از معافیت های مالیاتی

امکان جبران هزینه های بیماری های صعب العلاج

امکان پرداخت حق بیمه براساس درآمد و بصورت منعطف

امکان دریافت بخش یا تمام مبلغ بیمه در قالب مستمری ماهانه

امکان برداشت از مبلغ اندوخته یا دریافت وام تا 90 درصد مبلغ اندوخته، بعد از پایان سال اول

امکان خرید بیمه عمر سامان تا 70 سالگی

شرکت بیمه سامان، بیمه عمر خود را در قالب طرح های مختلفی مانند عمر انفردی، آتیه فرزندان، عمر گروهی، جامع زندگی، جهیزیه و موارد دیگر ارائه می کند.