به پرو تبلیغ خوش آمدید

چجوری بلاگر آرایشی بشم؟

لوازم آرایشی بهداشتی، همواره در میان خانم ها محبوب بوده و به آن ها اعتماد به نفس می بخشد. بسیاری از خانم ها، با این لوازم آشنایی دارند و برای استفاده از آن ها مشتاق اند.

از طرف دیگر، با توجه به سبک زندگی امروزی، بسیاری از فعالیت های انسانی به فضای مجازی و الکترونیکی منتقل شده است. بخش عظیمی از مشاغل و ارتباطات مردم به شبکه های اجتماعی کشیده شده و زندگی در آن مانند دنیای حقیقی در جریان است.

 یکی از شغل های پر درآمد و پر طرفدار این روز های سوشیال مدیا ها، بلاگنیگ است. بلاگنیگ در حقیقت به دسته ای از فعالیت هایی گفته می شود که شامل اعمالی مانند افتتاح یک وبلاگ درباره یک موضوع و انتشار عکس، ویدیو، متن و تجربه های شخصی در آن زمینه است.

با ذکر یک مثال درک این فعالیت را برای شما آسان خواهیم ساخت؛ تصور کنید که شما فردی هنرمند هستید و در نقاشی سر رشته دارید. با به وجود آوردن یک پیج در شبکه اجتماعی اینستاگرام می توانید آثار و آموزش های خود را با بقیه افراد به اشتراک بگذارید.

در این بین، با تبلیغ برند های بوم، رنگ، قلمو و... یا تبلیغ محصولات دیگری، درآمد نیز خواهید داشت.

از آن جایی که استفاده از مواد آرایشی بهداشتی، جزو محبوب ترین کار ها در میان بانوان است، افراد زیادی سعی می کنند که صفحه اینستاگرامی خود را در جهت بلاگینگ آرایشی راه اندازی کنند. 

حال مسئه این است که برای فعالیت و موفقیت در این زمینه چه اقداماتی باید انجام داد! در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در این باره کسب نماید.

بلاگر آرایشی چه کسی است؟

بلاگر آرایشی یا بیوتی بلاگر، کسی است که در عرصه آرایشی بهداشتی و معرفی محصولات این زمینه سر رشته دارد. فعالیت های او به تمام محصولات آرایشی یا مراقبتی از صورت، مو و بدن مربوط می شود.

یک بیوتی بلاگر، در محتوای خود، از یک برند آرایشی استفاده می کند و تجربیات خود را در این باره با مخاطبان خود به اشتراک می گذارد.

 بسیاری از برند های آرایشی بهداشتی، از بلاگر های مطرح می خواهند که با استفاده از لوازم آن ها آرایش کنند و نقد بررسی هایشان را به اطلاع دنبال کنندگانشان برسانند. با این روش محصول آن ها هم تبلیغ می شود هم معرفی.

از این طریق، کسانی که به آرایش کردن علاقه دارند اما راه آن را بلد نیستند یا با لوازم آرایش خوبی آشنایی ندارند، می توانند با راهنمایی های بیوتی بلاگر ها خرید لوازم آرایشی و بهداشتی درست و مناسبی انجام دهند.

در حال حاضر چه در ایران و چه در سطح جهان، بیوتی بلاگر های حرفه ای معروفی وجود دارند که در این زمینه متخصص هستند.

بلاگر های آرایشی، علاوه بر این کار، معمولا در فضا های دیگری نیز فعالتی دارند. برای مثال برخی از آن ها در ابعاد مختلف مد و فشن فعال هستند. عده دیگر میکاپ آرتیست هستند و افراد دیگری نیز برند مواد آرایشی بهداشتی خود را دارند.

اکنون باید متوجه شده باشید که فعالیت در چنین زمینه ای که رقبا بسیار قدرتمند هستند، باید سخت باشد. اما نگران نباشید تمام افراد از جایگاه های پایین شروع به کار کرده اند و به مرور زمان و ثبات قدم، تبدیل به بهترین ها در تخصص خود شده اند.

در ادامه شما را با روش هایی که برای رسیدن به رویای بیوتی بلاگری لازم است، آشنا خواهیم کرد. پس ادامه مقاله را از دست ندهید.

1_ برنامه ریزی داشته باشید

ابتدا باید برای هر مرحله و هر اقدامی که قصد انجام آن را دارید برنامه ریزی کنید. این که می خواهید از کجا شروع کنید و به کجا برسید، چه زمانی می خواهید چه محصولی را ارائه کنید و....

کار ها را تقسیم بندی کنید و میان افرادی که استخدام می کنید پخش کنید. برای مثال انجام کار هایی مانند جذب فالوور، رسیدگی به پیج و تولید محتوا، نمی تواند از طریق یک نفر به درستی انجام شود.

2_ تولید محتوای با کیفیت مفید

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که می تواند باعث جذب مخاطب در هر عرصه ای شود، کیفیت است. اگر شما تمام ترفند ها و الگوریتم های جذب مخاطب ایسنتاگرام را بلد باشید، اگر بسیار برای این کار هزینه کنید اما محتوای تولیدیتان کیفیت نداشته باشد، هرگز موفق به جذب دنبال کننده حقیقی نخواهید شد.

بنابراین، با یادگیری اصول تولید محتوا و اجرای آن در محتوای خود، مخاطب را به بهترین شیوه اقناع کنید.

هر نوع محتوایی، یک سری فنون خاص دارد تا دنبال کنندگان را درگیر خود کند. برای مثال در ویدیو ها و عکس ها، دیزان و بک گراند و کیفیت بسیار مهم است. یا در محتوای متنی، بهتر است که در کوتاه ترین حالت ممکن بهترین پیام منتقل شود.

جدا از مطالب بالا، سعی کنید حقایق را به فالوور ها خود بگویید؛ برای نمونه اگر یک شامپوی ضد شوره کیفیت لازم را ندارد، برای گرفتن پول به هیچ عنوان آن را تبلیغ نکنید.

چرا که شاید در کوتاه مدت درامد داشته باشید، اما در بلند مدت با از دست دادن مخاطبانتان شغل و حرفه خود را نیز نابود خواهید کرد.

3_ هزینه لازم را صرف کنید

از قبل یک مقدار سرمایه داشته باشید تا وسایل لازم مانند دوربین یا رینگ لایت عکاسی را خریداری کنید.

در آغاز کار، از این که هزینه ای که صرف می کنید به شما بر نمی  گردد یا سود  ندارید نا امید نشوید؛ زیرا با گذشت زمان و شناخته تر شدنتان چندین برابر هزینه اولیه درآمد خواهید داشت.

4_ پشتکار و تلاش را فراموش نکنید

در این کار، شما همواره مورد هجوم نظرات مختلف خواهید بود. حتی بزرگ ترین بلاگر ها آرایشی نیز کامنت های منفی می گیرند.

اما مهم این است که بدون توجه به این نظرات منفی به کار خود ادامه دهید و مسیر رشد و ترقی را طی کنید. این را به یاد داشته باشید که نظر افراد، چیزی از ارزش های شما کم نمی کند.

بلکه با استفاده از برخی از این نظرات می توان نقاط ضعف را بر طرف کرد و قدرتمند تر از همیشه ظاهر شد.