به پرو تبلیغ خوش آمدید

تاثیر شال و روسری در دنیای مد

امروزه در دنیای مد و فشن، شال و روسری به جایگاه ویژه ای دست یافته و در سراسر دنیا طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

بانوان، هنگام خرید شال و روسری به عوامل مختلفی از جمله سلیقه های متنوع خود، ترند روز و ست کردن آن با دیگر لباس ها توجه بسزایی دارند.

خانم ها بر این باورند که انتخاب یک شال و روسری مناسب علاوه بر اثر گذاری فراوان بر سبک لباس پوشیدن، تاثیر قابل توجهی بر چهره ی فرد می گذارد و یک عامل مهم جهت داشتن ظاهری آراسته با فراهم نمودن حجاب دلخواه است.

برند های موجود عرضه کننده ی شال یا روسری با تولید در طرح های گوناگون و منحصر به فرد در جذب شدن افراد به این اکسسوری بی تاثیر نیستند.

هنگام خریدن شال یا روسری به این موارد توجه کنید

استفاده از شال یا روسری در داشتن استایلی شیک به شما کمک چشمگیری می کند بنابراین توجه و به کار گیری دقت هنگام انتخاب آن، امری طبیعی است.

در هنگام خرید شال و روسری باید فاکتور های مختلفی را در نظر گرفت، شال و یا روسری های دارای طرح هایی ساده که معمولا از رنگ های محدودی در آن ها به کار گرفته شده، با اکثر استایل ها قابل ست شدن هستند و مناسب مجالس رسمی می باشند.

مدل دیگری که می توان به آن اشاره کرد، دارای طرح های خاصی بوده و مجموعه رنگ های متنوعی را شامل می شوند. این مدل ها به آسانی با ساده ترین استایل ها هم زیبایی خود را نشان می دهند و لزومی به ست کردن رنگ های آن با دیگر لباس ها نیست.

شال و روسری از نظر رنگ، جنس پارچه به کار رفته، طرح و سایز از مدل های متنوعی برخوردارند.

قیمت شال و روسری با عوامل مختلفی از جمله اندازه و جنس و برند آن متغیر بوده و کیفیت مطلوب آن بایستی از ویژگی هایی مانند عدم پایین افتادن از روی سر و ایجاد راحتی برای فرد، برخوردار باشد.

قیمت شال و روسری

همچنین قیمت شال و روسری یک طبقه بندی ای در زمینه ی کیفیت ایجاد می کند و اجناس ارزان قیمت در اکثر موارد از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند و ظاهر شما را زیر سوال می برند.

انتخاب شال و روسری مناسب

درست است که توجه به مد و ترند روز از اهمیت ویژه  برخوردار است اما هنگام خرید بیش از هر موضوعی به راحتی خود دقت کنید.

از پیشنهادات و اطلاعات فروشنده استفاده کنید اما تنها به آن تکیه نکنید و سلیقه ی خود را اولویت قرار دهید.

هنگام انتخاب شال یا روسری دلخواه خود؛ آن را از نظر داشتن زدگی، لکه و نخ کش شدن بررسی کرده و قبل از خرید اطمینان حاصل کنید.

تاثیر رنگ پوست در انتخاب شال و روسری

برای انتخاب شال یا روسری ای مناسب، توجه کردن به رنگ پوست نیز اهمیت فراوانی دارد.

افراد با رنگ پوست سرد بهتر است در این مورد رنگ هایی سازگار با پوست خود مانند صورتی، سبز و بنفش انتخاب کنند.

تاثیر رنگ پوست در انتخاب شال و روسری

اگر دارای پوستی با رنگ خنثی هستید هر رنگی مناسب شما بوده و افراد دارای پوستی به رنگ گرم، ترجیحا رنگ هایی گرم مانند سبز های کم رنگ و یا زیتونی را مورد استفاده قرار دهند.

همچنین اگر رنگ پوست برنزه ای دارید استفاده کردن از رنگ های بسیار تیره زیاد مناسب نمی باشد.

ویژگی طرح های متفاوت روسری و شال

شال و روسری های خیلی بلند، قد را کوتاه تر نمایان می کنند و از نظر بیننده ها جلب توجه منفی را به همراه دارند.

همچنین آویز کردن آن ها برای دفعات زیاد، ظاهر خوبی نداشته و مانند  روسری هایی با قواره بزرگ، قد را کوتاه نشان می دهند، سعی کنید سایز را متناسب با قد خود انتخاب کنید.

هنگام انتخاب شال و یا روسری مطلوب این موارد را نیز مد نظر قرار دهید که طرح های ساده و تک رنگ شما را لاغر اندام تر و ریز تر نشان می دهند و بالعکس طرح های شلوغ و دارای گل های درشت، ظاهری پر تر به بدن شما خواهند داد.

ویژگی طرح های متفاوت روسری و شال

همچنین اگر صورتی گرد دارید؛ حدالامکان کناره های روسری خود را که به موازات گوش قرار می گیرند، تا نکنید و یا اگر صورت کشیده ای دارید از روسری های نرم که راحت حالت می گیرند استفاده کنید به صورتی که پارچه در ناحیه پیشانی و یا چانه تیز نشود.

از مدل های روسری ای که از پشت بسته می شوند تا جای ممکن استفاده نکنید و حتی می توانید برای مشخص شدن بیشتر گونه ها، روسری را از کناره تا بزنید.

جنس پارچه شال یا روسری

شال و روسری از متنوع ترین پوشاکی هستند که مخاطب گزینه های فراوانی برای انتخاب دارد و توجه به جنس آن در این انتخاب تاثیر بسزایی خواهد داشت.

پارچه هایی مانند ساتن، حریر، ابریشم و نخی برای روسری وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی های خاص خود هستند که در به کارگیری آن ها در موقعیت های مختلف تاثیر گذار است.

شال های نخی با پارچه های نخ پنبه ای راحتی هر چه تمام تر خریدار را فراهم می کنند و کم ترین احتمال سر خوردن در میان دیگر جنس ها را دارا می باشند.

جنس پارچه شال یا روسری

به دلیلی سبکی این نوع پارچه که باعث جریان هوا می شود و گرما را از خود عبور می دهد، این نوع شال ها مناسب فصول گرم هستند و در زمستان توصیه نمی شوند، همچنین در صورت چروک شدن، اتو آن ها به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

شال و روسری های حریر نیز نازک هستند و این مدل از زیبایی چشمگیری برخوردار بوده که مناسب مجالسی خاص می باشند. مدل حریر نسبت به گروه قبل قیمت بیشتری داشته و احتمال سر خوردن در آن ها بیشتر است.

روسری های ساتن سطحی براق دارند و مناسب جهت استفاده ی مجلسی و رسمی می باشد و قیمت آن از روسری ابریشمی پایین تر است.

شال و روسری های ابریشمی ظاهری زیبا و مقاوم دارند به گونه ای که در همه ی فصول امکان استفاده از آن ها امکان پذیر است. از سایر شال ها و روسری های موجود قیمت بالا تری داشته و به منظور شرکت در مجالسی خاص، از طرفداران فراوانی برخوردار بوده و زیبایی ظاهری را چندین برابر می کنند.