به پرو تبلیغ خوش آمدید

ویزای استارت آپ کانادا

ویزای استارت آپ کانادا بهترین روش برای دریافت اقامت دائم کانادا

ویزای استارت آپ کانادا از جدیدترین روش هایی است که سازمان مهاجرت کانادا با هدف ایجاد فرصت های شغلی جدید وپایدار مطرح نمود تا با تشویق کار آفرینان وصاحبان کسب و کار ها  و حمایت از ایده های نو و خلاق ایشان اقتصاد خود را رونق بخشد. بنابراین اگرصاحب ایده ای نوآورانه هستید ویا قصد راه اندازی کسب و کاری خلاقانه با پتانسیل رشد و توسعه بالایی را دارید، قطعا ویزای استارت آپ کانادا می تواند بهترین انتخاب شما برای ورود به این کشور و اخذ اقامت دائم کانادا باشد.

براساس آخرین نتایج CEOWORLD Magazine  (از معتبر ترین مجلات بررسی کسب و کار جهانی و تجارت ) کانادا جایگاه  سوم بهترین کشور،  جهت راه اندازی کسب و کار را داراست.همچنین کشور کانادا باتوجه به داشتن شرایط پایدار سیاسی،  نیروهای کار ماهر و تجارت دوجانبه متعادل با ایالات متحده آمریکا بازار بزرگی را برای صاحبان کسب و کار فراهم میکند به همین علت جزو 10 کشور برتر جهت ایجاد استارت آپ  به شمار می رود.

شرایط اقدام برای ویزای استارت آپ کانادا

 داشتن ایده ای جدید وخلاق شرط کافی جهت اقدام برای ویزای استارت آپ کانادا نمیباشد. در واقع شما قرار است بیزینسی را راه اندازی کنید که علاوه بر اینکه درمقیاس بین المللی قابل رقابت می باشد، برای کشور کانادا نیز اشتغال زایی کند ودر عین حال توجیه اقتصادی داشته باشد. شما به عنوان متقاضی اخذ ویزای استارت آپ کانادا باید بتوانید از ایده و طرح خود برای جذب اعتماد شرکت های سرمایه گذارو سازمان های حمایت کننده، دفاع کنید.

شرایط اقدام برای ویزای استارت آپ کانادا

در ادامه دیگر شرایط لازم به منظور اقدام برای ویزای استارت آپ کانادا را به مختصر بررسی خواهیم کرد:

  • مهارت زبانی
    برخورداری از سرمایه اولیه مورد نیاز
    مدرک تحصیلی معتبر
    داشتن نامه ساپورت (letter of support)
    عدم سوء پیشینه و انجام معاینه پزشکی

مهارت زبانی

متقاضی ویزای استارت آپ لازم است تسلط قابل قبولی بر زبان انگلیسی و یا فرانسوی درتمامی زمینه های نوشتاری، گفتاری و شنیداری داشته و نمره ای حداقل معادل CLB 5  یا آیلتس جنرال 5 کسب نموده باشد.

برخورداری از سرمایه اولیه مورد نیاز

 شما به عنوان متقاضی ویزای استارت آپ هیچ پشتوانه مالی از دولت کانادا جهت گذران زندگی خود دریافت نخواهید کرد. بنابراین برخورداری از سرمایه اولیه برای  تامین مخارج خود و خانواده تان حداقل به مدت 6 ماه تا 1 سال امری بدیهی است.

مدرک تحصیلی معتبر

از جمله موارد مهم در شرایط اقدام برای ویزای استارت آپ برخورداری از حداقل 1 سال تحصیلات دانشگاهی میباشد، که فرد متقاضی باید مدارک دانشگاهی خود در این خصوص را  ارائه دهد.

داشتن نامه ساپورت (letter of support)

نامه ساپورت  نشانگر موافقت شرکت های سرمایه گذار و سازمان های حمایت کننده با ایده کسب و کار شما و حمایت مالی از شما می باشد. درواقع صندوق های سرمایه گذاری طی یک نامه رسمی که همان نامه ساپورت (letter of support) نامیده میشود پذیرش ایده شما را اعلام میکنند. همانطور که قبلا ذکر شد، متقاضی ویزای مذکور لازم است اعتماد این سازمان ها را جهت اقدام برای ویزای استارت آپ و اخذ اقامت دائم کانادا جلب نماید.

- صندوق های سرمایه گذاری :

 معمولا حمایت های مالی برای بیزینس های استارت آپ از طریق صندوق های سرمایه گذاری صورت میگیرد:

 ونچرکپتال ها (venture capitals)

در واقع ونچر ها بر روی استارت آپ هایی با ظرفیت رشد بالا که مراحل رشد اولیه را سپری کرده اند سرمایه گذاری میکنند و در جستجوی ایده های بزرگ هستند. این سازمان ها به سرمایه گذاران ریسک پذیر نیز معروف هستند .

 سرمایه گذارن فرشته investors) angel)

این شرکت ها معمولا به ازای دریافت درصدی از سهام استارت آپ ها بخشی از سرمایه لازم جهت تاسیس ، رشد و شکوفایی آنها را فراهم می نمایند.

مراکز رشد (Incubators)

این سازمان ها در واقع  بیشتر نقش mentorship استارت آپ ها را ایفا می کنند . انکوباتورها معمولا سرمایه ای در اختیار استارت آپ ها  قرار نمیدهند بلکه آنها را در مسیر رشد و شروع کار راهنمایی کرده و روش هایی در خصوص افزایش سرمایه  را به آنها آموزش میدهند.

عدم سوء پیشینه و انجام معاینه پزشکی

متقاضی ویزای استارت آپ کانادا نباید سوء پیشینه و مشکل پزشکی که منجر به منع ورود به کانادا شود را داشته باشد.

 مدارک مورد نیازبرای ویزای استارت آپ کانادا                   

 توجه:تمامی مدارک زیر باید ترجمه شده باشند:

  • رزومه متقاضی
  •  پاسپورت یا سند قانونی سفر
  • شناسنامه
  • گواهی ازدواج (در صورت متاهل بودن)
  • گواهی عدم سو پیشینه از کشور مبدا
  •  صورت‌حساب بانکی جهت اثبات تمکن مالی (حداقل شش ماه اخیر)
  • معرفی نامه بانکی
  • نتایج آزمون زبان
  • تاییدیه معاینه پزشکی از یک موسسه بهداشتی تایید شده
  • نامه ساپورت ازیکی از صندوق های سرمایه گذاری

 روند اخذ ویزای استارت آپ و اخذ اقامت دائم کانادا

  • طرح ایده و نوشتن پلن استارت آپ
  • بررسی و انتخاب صندوق سرمایه گذاری مناسب
  • دریافت نامه ساپورت از صندوق های سرمایه گذاری
  • اقدام برای اخذ ویزای کاری از اداره مهاجرت کانادا
  • بررسی کسب و کار استارت آپ متقاضی توسط شرکت های حامی و ارجاع به اداره مهاجرت
  • اخذ اقامت دائم کانادا

هر گونه بی دقتی در گام های فوق علاوه بر اینکه می تواند خسارت مالی به متقاضی وارد کند ،  شانس فرد را نیز جهت اخذ ویزای استارت آپ کانادا کاهش میدهد. بنابراین در تمامی مراحل اشاره شده همراهی و مشاوره ی مهاجرتی یک تیم متخصص، شما را در این مسیر پر پیچ و خم یاری نموده ومی تواند اخذ اقامت دائم کانادا برای شما را تضمین نماید.